Statut Politechnicznego Klubu Biznesu „PKB+”
CELE PROGRAMOWE
Politechniczny Klub Biznesu „PKB+” (dalej jako PKB+ lub Klub) powstał w 2001 roku, aby promować działalność zawodową członków oraz popierać przedsiębiorczość i gospodarkę rynkową.
Klub kultywuje historyczny związek swoich członków z Politechnika Gdańską i wspiera jej rozwój.
Klub jest afiliowany przy Stowarzyszeniu Absolwentów Politechniki Gdańskiej (SAPG), z którym współpracuje w realizacji celów Klubu. Klub akceptuje cele i zadania statutowe SAPG.
Członkowie Klubu pomagają sobie wzajemnie i czerpią satysfakcję i przyjemność ze spotkań we własnym gronie.
I. FUNKCJE KLUBU
- Klub jest miejscem tworzenia więzi zawodowych i towarzyskich.
- Klub jest forum wymiany myśli i poglądów o gospodarce i polityce oraz ośrodkiem kształtowania opinii.
- Klub wspiera Politechnikę Gdańską w realizacji jej programów rozwojowych i w kultywowaniu tradycji.
- Dla osiągnięcia swoich celów Klub współpracuje z organizacjami społecznymi i politycznymi.
- Klub wspiera interesy swoich członków, występuje w ich obronie i udziela im rekomendacji.
- Klub tworzy lobby przedsiębiorców.
II. ZASADY KLUBOWE
Klub kieruje się następującymi zasadami:
- Zasadą wzajemnej służebności.
- Zasadą dobrowolności przystąpienia do Klubu.
- Zasadą akceptacji Statutu i Reguł Klubowych.
- Zasadą członkostwa.
- Zasadą samofinansowania działalności.
III. ORGANIZACJA KLUBU
- Pracami Klubu kieruje Moderator, we współpracy z Past Moderatorem (tj. Moderatorem poprzedniej kadencji) oraz Moderatorem Elektem (tj. Moderatorem kolejnej kadencji).
- Klub prowadzi swoją główną działalność poprzez spotkania członków.
- Działalność Klubu planuje i wspiera RADA PROGRAMOWA składająca się z maksymalnie 5 członków Klubu oraz Moderatora. Radę Programową powołuje Klub.
- Spotkanie Klubu zwołane przez Moderatora drogą e-mail ma moc stanowienia we wszystkich sprawach Klubu. W przypadku nieobecności Moderatora, powyższe ustalenia obowiązują jeśli spotkanie Klubu zwoła odpowiednio Past Moderator lub Moderator Elekt.
- Spotkanie Klubu prowadzi Koordynator Spotkania wskazany przez Moderatora.
- Kadencja: Past Moderatora, Moderatora i Moderatora Elekta zaczyna się lub odpowiednio kończy się z chwilą wyboru przez Klub: Moderatora i/lub Moderatora Elekta. Kadencja Moderatora i Rady Programowej trwa maksymalnie 24 miesiące. Długość kadencji ustala Klub. Szczegóły wyboru ww. Moderatorów określa Reguła Klubowa.
- Sprawy finansowe Klubu prowadzi Skarbnik powołany przez Moderatora spośród członków Klubu.
- Klub wyraża swą wolę w głosowaniu jawnym zwykłą większością głosów.
- Głosowania Klubu mogą odbywać się drogą elektroniczną.
- Szczegółowe zasady oraz obyczaje przyjęte w życiu klubowym zawarte są w Regułach Klubu.
- Klub używa zatwierdzonej nazwy i logo (w zał. Statutu).
- Klub reprezentuje Moderator lub inna osoba przez niego wyznaczona.
IV. CZŁONKOSTWO
- Członkiem klubu jest absolwent Politechniki Gdańskiej legitymujący się aktywnością w biznesie, nauce, administracji, kulturze lub sporcie.
- Członkostwo w Klubie jest rodzajem aktywności publicznej i ma charakter udziału we wspólnej działalności.
- Członkiem Klubu zostaje się po przyjęciu kandydatury z rekomendacji dwóch członków Klubu po prezentacji osoby kandydata.
- Członkiem może zostać tylko osoba akceptowana przez min. ¾ członków Klubu.
- Członkostwo w Klubie może ustać w wyniku decyzji członka lub wykluczenia przez min. ¾ członków Klubu. Niewywiązywanie się z obowiązków członka Klubu może być przyczyną ustania członkostwa.
- Członkiem Klubu może zostać również osoba nie będąca absolwentem Politechniki Gdańskiej, w trybie określonym w Regułach Klubu, zgodnie z p.4.
V. PRAWA CZŁONKA
- Członek Klubu ma prawo do udziału w przedsięwzięciach i akcjach klubowych oraz do składania propozycji programowych.
- Członek Klubu ma prawo do otrzymania rekomendacji i referencji.
- Członek Klubu ma prawo rekomendacji kandydatów na członków.
VI. OBOWIĄZKI CZŁONKA
- Członka Klubu obowiązują zasady zawarte w Statucie Klubu, Regułach Klubowych. Aktywność klubowa jest potwierdzeniem przynależności do Klubu.
- W szczególności do obowiązków Członka należy:
- uczestniczenie w spotkaniach klubowych;
- przestrzeganie zasad klubowych;
- bieżące uaktualnianie danych o sobie i swojej działalności;
- systematyczne wywiązywanie się z podjętych zobowiązań, w tym finansowych;
- przestrzeganie Reguł Klubowych;
- przedstawianie opinii dotyczących spraw społecznych i gospodarczych na prośbę Klubu;
- pomoc w organizowaniu imprez i akcji klubowych;
- przedkładanie ofert gospodarczych zainteresowanym członkom klubu;
- rozwijanie i utrzymywanie kontaktu osobistego pomiędzy członkami Klubu ;
- obrona dobrego imienia PKB+ ;
- świadczenie wzajemnej pomocy w prowadzonych interesach;
- posiadanie adresu korespondencyjnego e mail.
VII. REGUŁY KLUBU
- Klub prowadzi Księgę Reguł Klubu, w której zapisywane są przyjęte uchwały, zasady i obyczaje uznane przez członków za szczególnie wspomagające ich działalność klubową.
- Strażnikiem reguł klubu jest Moderator.
- Po przyjęciu reguły przez Klub, wpisu do Księgi Reguł dokonuje Moderator. Księga Reguł publikowana jest na stronie internetowej Klubu.
VIII. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
Zmiany statutu Klubu wymagają akceptacji minimum ¾ członków Klubu.
Statut niniejszy został przyjęty w dniu 11.03.2024 r. wymaganą większością min. ¾ członków Klubu.