Statut Politechnicznego Klubu Biznesu „PKB+”

CELE PROGRAMOWE

Politechniczny Klub Biznesu „PKB+” (dalej jako PKB+ lub Klub) powstał w 2001 roku, aby promować działalność zawodową członków oraz popierać przedsiębiorczość i gospodarkę rynkową.

Klub kultywuje historyczny związek swoich członków z Politechnika Gdańską i wspiera jej rozwój.

Klub jest afiliowany przy Stowarzyszeniu Absolwentów Politechniki Gdańskiej (SAPG), z którym współpracuje w realizacji celów Klubu. Klub akceptuje cele i zadania statutowe SAPG.

Członkowie Klubu pomagają sobie wzajemnie i czerpią satysfakcję i przyjemność ze spotkań we własnym gronie.

I. FUNKCJE KLUBU

  1. Klub jest miejscem tworzenia więzi zawodowych i towarzyskich.
  2. Klub jest forum wymiany myśli i poglądów o gospodarce i polityce oraz ośrodkiem kształtowania opinii.
  3. Klub wspiera Politechnikę Gdańską w realizacji jej programów rozwojowych i w kultywowaniu tradycji.
  4. Dla osiągnięcia swoich celów Klub współpracuje z organizacjami społecznymi i politycznymi.
  5. Klub wspiera interesy swoich członków, występuje w ich obronie i udziela im rekomendacji.
  6. Klub tworzy lobby przedsiębiorców.

II. ZASADY KLUBOWE

Klub kieruje się następującymi zasadami:

  1. Zasadą wzajemnej służebności.
  2. Zasadą dobrowolności przystąpienia do Klubu.
  3. Zasadą akceptacji Statutu i Reguł Klubowych.
  4. Zasadą członkostwa.
  5. Zasadą samofinansowania działalności.

III. ORGANIZACJA KLUBU

  1. Pracami Klubu kieruje Moderator, we współpracy z Past Moderatorem (tj. Moderatorem poprzedniej kadencji) oraz Moderatorem Elektem (tj. Moderatorem kolejnej kadencji).
  2. Klub prowadzi swoją główną działalność poprzez spotkania członków.
  3. Działalność Klubu planuje i wspiera RADA PROGRAMOWA składająca się z maksymalnie 5 członków Klubu oraz Moderatora. Radę Programową powołuje Klub.
  4. Spotkanie Klubu zwołane przez Moderatora drogą e-mail ma moc stanowienia we wszystkich sprawach Klubu. W przypadku nieobecności Moderatora, powyższe ustalenia obowiązują jeśli spotkanie Klubu zwoła odpowiednio Past Moderator lub Moderator Elekt.
  5. Spotkanie Klubu prowadzi Koordynator Spotkania wskazany przez Moderatora.
  6. Kadencja: Past Moderatora, Moderatora i Moderatora Elekta zaczyna się lub odpowiednio kończy się z chwilą wyboru przez Klub: Moderatora i/lub Moderatora Elekta. Kadencja Moderatora i Rady Programowej trwa maksymalnie 24 miesiące. Długość kadencji ustala Klub. Szczegóły wyboru ww. Moderatorów określa Reguła Klubowa.
  7. Sprawy finansowe Klubu prowadzi Skarbnik powołany przez Moderatora spośród członków Klubu.
  8. Klub wyraża swą wolę w głosowaniu jawnym zwykłą większością głosów.
  9. Głosowania Klubu mogą odbywać się drogą elektroniczną.
  10. Szczegółowe zasady oraz obyczaje przyjęte w życiu klubowym zawarte są w Regułach Klubu.
  11. Klub używa zatwierdzonej nazwy i logo (w zał. Statutu).
  12. Klub reprezentuje Moderator lub inna osoba przez niego wyznaczona.

IV. CZŁONKOSTWO

  1. Członkiem klubu jest absolwent Politechniki Gdańskiej legitymujący się aktywnością w biznesie, nauce, administracji, kulturze lub sporcie.
  2. Członkostwo w Klubie jest rodzajem aktywności publicznej i ma charakter udziału we wspólnej działalności.
  3. Członkiem Klubu zostaje się po przyjęciu kandydatury z rekomendacji dwóch członków Klubu po prezentacji osoby kandydata.
  4. Członkiem może zostać tylko osoba akceptowana przez min. ¾ członków Klubu.
  5. Członkostwo w Klubie może ustać w wyniku decyzji członka lub wykluczenia przez min. ¾ członków Klubu. Niewywiązywanie się z obowiązków członka Klubu może być przyczyną ustania członkostwa.
  6. Członkiem Klubu może zostać również osoba nie będąca absolwentem Politechniki Gdańskiej, w trybie określonym w Regułach Klubu, zgodnie z p.4.

V. PRAWA CZŁONKA

  1. Członek Klubu ma prawo do udziału w przedsięwzięciach i akcjach klubowych oraz do składania propozycji programowych.
  2. Członek Klubu ma prawo do otrzymania rekomendacji i referencji.
  3. Członek Klubu ma prawo rekomendacji kandydatów na członków.

VI. OBOWIĄZKI CZŁONKA

  1. Członka Klubu obowiązują zasady zawarte w Statucie Klubu, Regułach Klubowych. Aktywność klubowa jest potwierdzeniem przynależności do Klubu.
  2. W szczególności do obowiązków Członka należy:
    • uczestniczenie w spotkaniach klubowych;
    • przestrzeganie zasad klubowych;
    • bieżące uaktualnianie danych o sobie i swojej działalności;
    • systematyczne wywiązywanie się z podjętych zobowiązań, w tym finansowych;
    • przestrzeganie Reguł Klubowych;
    • przedstawianie opinii dotyczących spraw społecznych i gospodarczych na prośbę Klubu;
    • pomoc w organizowaniu imprez i akcji klubowych;
    • przedkładanie ofert gospodarczych zainteresowanym członkom klubu;
    • rozwijanie i utrzymywanie kontaktu osobistego pomiędzy członkami Klubu ;
    • obrona dobrego imienia PKB+ ;
    • świadczenie wzajemnej pomocy w prowadzonych interesach;
    • posiadanie adresu korespondencyjnego e mail.

VII. REGUŁY KLUBU

  1. Klub prowadzi Księgę Reguł Klubu, w której zapisywane są przyjęte uchwały, zasady i obyczaje uznane przez członków za szczególnie wspomagające ich działalność klubową.
  2. Strażnikiem reguł klubu jest Moderator.
  3. Po przyjęciu reguły przez Klub, wpisu do Księgi Reguł dokonuje Moderator. Księga Reguł publikowana jest na stronie internetowej Klubu.

VIII. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

Zmiany statutu Klubu wymagają akceptacji minimum ¾ członków Klubu.

Statut niniejszy został przyjęty w dniu 11.03.2024 r. wymaganą większością min. ¾ członków Klubu.